blog post
Egységes abroncs matrica az EU-ban
2012 őszén új, az abroncsok legfontosabb tulajdonságait megmutató jelölés-matrica kerül bevezetésre az Európai Unió országaiban. Az őszi szezontól kezdődően csak a megfelelő matricával ellátott abroncs kerülhet forgalomba.

Három fontos tulajdonság szerint fogják osztályozni a forgalomba kerülő gumiabroncsokat. Az üzemanyag-fogyasztás,/gőrdűlési ellenálás/ a nedves tapadás, és a külső gördülési zaj adatait tartalmazó jelöléseket lesz kötelező feltüntetni az abroncsokat  forgalmazó gyártóknak.
Ezeknek az információknak szerepelniük kell a műszaki promóciós anyagokon is. Az abroncsjelölés a legjobbtól („A” zöld kategória) a legrosszabb („G” és „F” piros kategória a személyautóknál és a teherautóknál) teljesítmény minősítéséig terjed.

A gumiabroncsok futófelületén elhelyezett abroncscímke a nyári gumi alábbi tulajdonságait tüntet fel és

Íránymutatást ad a gumiabroncs vásárláskor.

gumi

Üzemanyag fogyasztás, vagy gördülési ellenállás:
A - jelzésű a legjobb
G- a legrosszabb hatékonyságú abroncs

 


Fékhatás-tapadás nedves úton:
A - legrövidebb féktávolság
G - leghosszabb féktávolság

 

Haladási zaj, (dB) mérve:
1 hullám - csendes abroncs
2 hullám-viszonylagosan csendes abroncs
3 hullám -  hangosabb abroncs

 

 

 

A nyári gumiabroncs üzemanyag felhasználása azonos körülmények között: A fogyasztáscsökkenés a betűrendben visszafelé haladva tapasztalható!

 

A nyári gumiabroncs fékhatása nedves úton: Az A - jelzésű nyári gumi a legoptimálisabb  fékutat biztosítja nedves úton, míg a G jelzésű nyári gumi   akár 18 méterrel hosszabb távon fékezi le  az autót.

nyári az úton

 

A nyári gumiabroncsok külső menetzaj értéke: Lényeges tudnivaló, hogy a keletkezett zaj nem az utastérben hallható zaj értékét jelöli, hanem a nyári gumiabroncs által keltett külső zajt. A hullámok növekvő száma zajnövekedést jelöl.

 

kép4