Falken
Üzlet és szervíz
6791 Szeged,
Dorozsmai út 74.
kovacsgumicentrum@gmail.com
Telefon: (62) 543-035
Nyítvatartás: H-P: 8-17-ig
Sz: 8-12-ig
Címszavakban
nyári gumi, téli gumi, nyárigumi, téligumi, olajcsere, futómű állítás, futóműállítás, Szeged, gyorsszerviz, gyorsszervíz, szezonális tárolás, felni javítás, alufelni javítás, fékjavítás, fékbetét csere, fék, lengéscsillapító mérés, lengéscsillapítók, rugók cseréje, olajszerviz, gyors szerviz, gyors szervíz
Jó tudni >> A 3 éves abroncs nem öreg abroncs

Az ETRTO előírásainak megfelelően gyártott abroncs hosszú élettartamra készül, úgy, hogy ellenálljon a gumi természetes öregedésének.
A Michelin abroncsok szintén az ETRTO előírásoknak megfelelően készülnek!

Az abroncsok élettartamára vonatkozóan általános ETRTO előírás létezik, ezért a Michelin kiadott egy részletesebb ajánlást, amelyet vizsgálatok is igazolnak.

Az abroncs öregedés során annak tulajdonságait vizsgáló tesztek

Az abroncsgyártók kutatás-fejlesztő központjaikban rendszeresen vizsgálják az abroncs életkorának változásával azok tulajdonságainak változását. Speciális teszteken mérik hogyan viselkedik az abroncs nedves vagy száraz úton, fékezéskor, és vízre való felfutás esetében.

Az elvégzett vizsgálatok eredményei kimutatták, hogy nincs a teljesítmények között különbség, ha új abroncsot és nem használt egy, két vagy három éves abroncsot hasonlítunk össze, amennyiben azok előírásszerűen voltak tárolva.

Egyébként, ezt az ajánlást kiadta a JATMA (Japán Autógumi Gyártók Szövetsége) is és azt az összes autógyártó elfogadta. Amerikában, a Michelin, a Continental és a Bridgestone közösen adta ki ugyanezt az ajánlást. Európában pedig a Bridgestone adott ki a Michelin-ével megegyező ajánlást.

Személyautó és kisteherautó abroncsainak élettartama, beleértve a pótkerekeket is

Az alábbi ajánlás személyautó abroncsokra és kisteherautó abroncsokra vonatkozik, amelyek C vagy LT jelölésűek.

Az abroncsok különböző típusú anyagokból és gumikeverékből épülnek fel, melyek kiváló tulajdonságai adják az abroncs jó működését. Ezen alapanyagok tulajdonságai változnak az idő során. Minden abroncsnál a változás több dologtól függ, mint például az időjárás, tárolási körülmények, a használat körülményei (terhelés, sebesség, belső nyomás, karbantartás, stb.), amelyeknek az abroncs egész élete során ki van téve. A változások a használati körülményektől tehát oly nagy mértékben függenek, hogy egy adott abroncs élettartamát pontosan előre meghatározni nem lehet.

Éppen ezért, a felhasználó által elvégzett rendszeres ellenőrzés és nyomásbeállítás mellett javasolt, hogy a személyautó abroncsot és a kisteherautó abroncsot, beleértve a pótkerék abroncsot is, rendszeresen ellenőrizze gumis szakember is, mint például a gumiabroncs kereskedő, aki meg tudja állapítani, hogy az abroncs meddig használható. Az olyan abroncsokat, amelyek 5 éve vagy annál régebben vannak használatban, szakembernek legalább évente egyszer ellenőriznie kell.

A felhasználók részére határozottan javasolt, hogy informálódjanak, nem csak az abroncs szemmel ellenőrizhető állapotáról és a belső nyomásról, de a mozgás során bekövetkezett változásairól is, mint például a nyomásvesztés, zaj vagy vibráció, melyek jelezhetik, hogy az abroncsot le kell cserélni.

Lehetetlen előre megmondani, hogy az abroncsot mikor kell lecserélni, ha csak a korát nézzük. Azonban, minél öregebb az abroncs, annál nagyobb a valószínűsége, hogy szükség lesz a cserére, az üzemeltetés során történt változások, esetleg egyéb, a vizsgálat során vagy használat során talált okok miatt.

A legtöbb abroncsot 10 éves kora előtt cserélni kellene, de javasolt, hogy elővigyázatosságból valamennyi abroncs, amely a gyártási évétől számítva 10 éve vagy régebb óta üzemel, beleértve a pótkerék abroncsot is, új abroncsra legyen cserélve még akkor is, ha használhatónak néz ki és még nem érte el az előírt kopáshatárt.

Azon abroncsoknál, amelyek elsőszerelt járművökön vannak (pl., új abroncs újonnan vásárolt járművön), a jármű gyártójának abroncs cseréjére vonatkozó előírását kell követni, amennyiben van (de ez semmiképpen ne haladja meg a 10 évet).

Az abroncs gyártásának időpontja minden abroncs oldalfalán megtalálható. A felhasználónak meg kell keresnie azt a kódot, amely DOT betűkkel kezdődik és a gyártás hetével és évével végződik. Például ha a DOT kód a "2204" számokkal végződik, akkor az azt jelenti, hogy az abroncs 2004-ben a 22. héten (Május) készült.

Gördülési zaj:

A blokkok (téli gumi esetén a lamellák is) által keltett zaj. Nedves útfelületen a zaj fokozottan jelentkezik. A prémium kategóriás abroncs gyártók sok energiát fektetnek a futófelület által keltett zaj minimalizálására. Óriási különbség tapasztalható egy blokk- és lamellaoptimalizált prémium kategóriás abroncs és a "gazdaságos" gumik között. Az aszimmetrikus mintázatok általában cendesebbek, mint a kötött forgásirányú abroncsok.